Blog

Word to our non Dutch-speaking visitors:

Unfortunately no translation is available for this page. You can check the Google Translate translation of this page but of course we won't take any responsibility regarding the correctness of that translation.

Op ons blog vindt u informatie over verschillende onderwerpen. Wij proberen verschillende doelgroepen te bedienen waardoor het voor kan komen dat sommige informatie net te moeilijk of juist te makkelijk is afhankelijk van uw niveau. Onze hoop is dat elke type gebruiker er in ieder geval iets kan uithalen dat voor hem/haar waardevol kan zijn. Veel leesplezier!

SEO ranking factoren 2017

SEMrush en Searchmetrics hebben grootschalig onderzoek uitgevoerd naar SEO ranking factoren in 2017. Tijdens SMX East in New York City bespraken zij de uitslagen van dit onderzoek.   SEMrush  levert online-marketing tools voor SEO-professionals om de rankings van websites (positie op de pagina met zoekresultaten) te verhogen. Het bedrijf voerde onderzoek uit naar ranking factoren […]
Lees verder
Rijen met blokken en structured data titel

Structured Data toevoegen aan uw website

Met Structured Data helpt u Google Bots uw website beter te begrijpen. U geeft de bots als het ware extra hints over het soort informatie dat ze tegengekomen op de pagina. Dit kan de zichtbaarheid in de zoekresultatenpagina (SERP) vergroten. Op internet bezoeken searchbots van verschillende zoekmachines uw website en het is aan de robots […]
Lees verder
slider

Slider: Wel of niet?

Al jaren lang staat de slider onder vuur en hoewel het nog steeds veel gebruikt wordt, kan het op steeds minder support rekenen onder webdesigners en online-marketeers. Sliders zijn een love to hate onderwerp en worden dan ook in verschillende blogs met de grond gelijk gemaakt maar is dit ook terecht? Een paar jaar terug zag […]
Lees verder
keywords op blokjes geschreven

Keywords bepalen voor uw website, zo doe je dat.

Het bepalen van keywords (sleutelwoorden/trefwoorden) is eigenlijk het bepalen van de content die u moet bieden om gevonden te worden. Een lijstje met meta keywords opstellen waarop u gevonden wilt worden, werkt niet meer. Maar welke keywords zijn nu belangrijk? In dit artikel gaan we na welke tools u kunnen helpen bij het bepalen van […]
Lees verder

Google stopt met gebruik Open Directory Project

DMOZ (ook bekend als de Open Directory Project) is in maart 2017 gestopt. De informatie in de database kon soms nog wel gebruikt worden in de snippets die Google toonde in de zoekresultaten. Google heeft nu aangeven dat met het sluiten van de Open Directory deze informatie nu ook niet meer getoond zal worden.   […]
Lees verder
seo-ppc-text

Vergelijking SEO & PPC

  Via zowel SEO als PPC kun je zoekverkeer naar jouw website lokken. Hoewel het een het ander niet uitsluit, heeft niet iedereen de tijd om zich met beide manieren bezig te houden.  In dit artikel zetten we een paar voor- en nadelen op een rij van zowel SEO als PPC. Uiteraard ook leerzaam voor […]
Lees verder
chrome logo en groen slotje

Chrome wordt kritischer op onbeveiligde http-pagina’s

Google Chrome 62 zal in oktober van dit jaar een beveiligingswaarschuwing geven op http-pagina’s waarop gebruikers hun gegevens invoeren. Vooralsnog is dat enkel het geval bij wachtwoorden en creditcardnummers.   Al eerder schreven we over het toenemende belang van SSL (HTTPS) voor websites. Websites van bijvoorbeeld banken en webshops zijn al verplicht om https te […]
Lees verder
doberman met wordpress logo

WordPress beveiligen

WordPress beveiligen hoe doe je dat? WordPress is ontzettend populair maar niet iedereen besteedt voldoende aandacht aan de beveiliging van zijn/haar WordPress-website. In deze blogpost geven we een aantal tips om WordPress veiliger te maken tegen hackers en voor uw bezoekers.   Uit onderzoek van wpscan.org blijkt dat de volgende elementen verantwoordelijk zijn voor beveiligingsproblemen bij WordPress-websites: […]
Lees verder

Tips om de snelheid van uw website te verbeteren

Snelheid is een belangrijke SEO-factor, vooral op mobiele apparaten. Hoewel onze internetconnecties steeds sneller worden, is het toch belangrijk om uw website zo licht mogelijk te maken. Een seconde te lang wachten kan al voor een heleboel afhakers zorgen, vooral onder mobiele internetters. Met onderstaande tips kunt u uw de wachttijden voor uw bezoeker verder […]
Lees verder

SSL/HTTPS voor website belangrijker dan ooit

Een SSL-certificaat op uw website is te herkennen aan de groene https en slotje in de browser. Het beveiligt het verkeer tussen uw website en de bezoeker via encryptie. In dit artikel bespreken we waarom dat belangrijk is en welke opties er zoal zijn op dit gebied.   Wat is SSL? SSL staat voor Secure […]
Lees verder
Google logo vs mobile met pop-up

Google straft irritante schermovernames door reclame

Google is, zoals het eerder had aangekondigd, begonnen met het bestraffen schermovername banners op smartphone en tablet. Op internet kom je ze vaak tegen: pop-ups met (vaak commerciële) content de daadwerkelijke content slechter zichtbaar. Websites die dat doen voor bezoekers via mobiele apparaten, riskeren nu bestraft te worden.   Mobile intrusive interstitial penalty Onder de […]
Lees verder

WordPress vs Drupal, Joomla!, Umbraco & DNN

Van alle gebruikte cms-en, waarvan het ‘merk’ bekend is, bestaat 58,9% uit WordPress (bron: W3 Techs).  Een gigantisch aantal! W3 Techs rekent verder voor dat daardoor zo’n 26% van alle websites gebouwd is met WordPress. Het gebruik van WordPress vertoont zelfs nog steeds een stijgende lijn. Toch zijn er naast WordPress nog een heleboel andere […]
Lees verder
WordPress 1e prijs

Is WordPress het beste cms?

WordPress is geïnstalleerd op bijna 60% van alle websites waarvan de techniek bekend is. Daarmee is dit met afstand het populairste Content Management Systeem (cms) ter wereld. Maar maakt dat WordPress ook automatische tot het beste cms ter wereld? In dit artikel benoem ik de sterkten en zwakten van dit cms. Het betreft geen recensie maar geeft […]
Lees verder
google-zoektips-pario-nl

Handige Google zoektips

Effectiever zoeken met Google We werken er allemaal dagelijks mee: De Google-zoekmachine. Wereldwijd goed voor 2,3 miljoen zoekopdrachten per seconde! Wat veel mensen niet weten, is dat Google een aantal handige functies heeft ingebouwd die uw zoekopdrachten net even effectiever maken. We zetten een aantal nuttige Google-tips voor u op een rij. 1. Reken maar […]
Lees verder